Sesambröd

Imorse åt vi en helt "vanlig" frukost. Ostmacka och kokt ägg. Kan bli galet sugen på vanlig macka ibland. Finns ju mängder med lchf bröd så man behöver inte gå och längta, bara till att baka. Bröden behöver aldrig jäsa heller vilket är skönt. På 20 min har man rykande färskt bröd



1 msk fiberhusk
1 tsk salt
1 tsk bakpulver
2 dl skalade sesamfrön
3 ägg
2 dl riven ost

ev vallmö

Blanda alla torra ingredienser. Lägg i ost och ägg och rör till en jämn smet. Bred ut på bakplåtspapper och strö över vallmo om ni vill ha det. Grädda mitt i ugnen 225 grader 8-10 min.


Mums!


Snart skall jag och mina tjejer gå till öppna förskolan och ikväll väntar middag med mina vuxna tjejer på stan.
Ha en härlig dag!



Kommentarer
Postat av: Anna

Perfekt! Detta ska jag testa =)

2011-11-17 @ 12:39:42
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0