Quinoa sallad

Idag har jag Wilma hemma hos mig som är förkyld. Hon håller lågt tempo men på gott humör, finns inget mysigare tillstånd hos barn ;) Vi pärlar, ser på film, lagar mat och myser




Lunchen åt vi ute i solen och det blev det en quinoa sallad med ägg för mig och macka och apelsin för lillan. Detta är min nya favorit quinoa. Tillsätt i vilken sallad som helst så blir det mycker mer matigt, och gott. Kommer bli en
återkommande ingrediens i våren och sommarens alla picknickar



Quinoa sallad
Gör en sallad på hackad tomat, bladpersilja, salladslök. Koka quinoa och tillsätt. Häll över lite olivolja. Ät med kokt ägg och flingsalt


Kommentarer
Postat av: Karin

Såg dig i programmet. Vad roligt att hitta din blogg här på vår sajt:)

2011-03-08 @ 13:34:43
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Jeanette

åh vad gott de såg ut :)

gillar din blogg.. :)

2011-03-08 @ 16:32:37
URL: http://jeanettem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0