Sesamkex

Supergoda kex som funkar som frukost/mellanmål med smör och pålägg eller till ostbrickan. Hur enkla som helst att göra också, alltid ett stort +



Sesamkex:
2 dl sesamfrö
1 ägg
2 msk vatten
flingsalt

ev nymalen svarpeppar

Rör ihop ingredinserna (utom svartpeppar), klicka ut små högar (de rinner ut lite, så var lite varsam) på en plåt med bakplåtspapper. Peppra lite på toppen, om man vill ha det. Grädda 20-25 minuter på 150 grader, slå sedan av ugnen och låt stå på eftervärme i cirka 10 minuter.


Jag lyckades inspirera Jessica med mitt korvstroganoff inlägg för några dagar sen. Tur för idag blev jag bjuden på lunch =) Hon spexade till det och la i ärtor och det blev så gott så


Milo fick också äta men åt väl tyvärr sådär. Vill minnas att Wilma hellre mumsade i sig barnmaten än min när hon var iden åldern, konstiga barn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0