Ugnsbakade tomater

Idag provade jag mig fram till ett nytt recept. Blev väldigt smarrigt! Tror det smakar ännu bättre efter att fått dra till sig i kylen ett par dar men gick absolut att äta direkt. Lite tidskrävande så lika bra att göra mycket när man väl gör. Klarar sig utan problem 2-3 veckor i kylen.

Perfekt att ha med sig som "gå bort present" istället för blomma



Ugnsbakade tomater
40 st körsbärstomater
10 vitlöksklyftor
3 röda chilifrukter
Några kvistar färsk rosmarin
2-3 dl olivolja
salt
peppar

Dela körsbärstomaterna på mitten. Lägg dom med skurna sidan uppåt. Pensla med olivolja och salta och peppra. Låt torka i ugn på 100 grader i c 3 timmar.

Dela chili på mitten och skrapa ur fröna. Lägg in dom i ugnen tillsammans med tomaterna sista 20 min.

Koka upp vatten och salt. Lägg i vitlöksklyftorna med skal och koka 2 min. Låt svalna och skala

Varva tomater, vitlöksklyftor, chili, rosmarin i en burk och häll över olivolja


Wilma fick pensla tomaterna



Kommentarer
Postat av: Marie

Duktiga lillan som hjälper till. Hoppas du är på bättrings väg så vi kan ses snart. Massa kramar

2011-04-12 @ 15:30:30
URL: http://momarorie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0