Köttbullar i kantarellsås - Kanel och smörstekta äpplen med vaniljgrädde

Min förkyldning börjar äntligen gå åt rätt håll. Hostar mig igenom nätterna men får iallafall vara feberfri och idag orkade jag med en dag ute. Tjejerna kom på besök och vi njöt för fullt av solen

Lunch blev köttbullar i kanatarellsås


Köttbullar i kantarellsås
Blanda köttfärs, riven gullök, salt, peppar, ägg. Forma bullar och stek i smör

Smörstek gula och trattkantareller med salt och vitpeppar. Häll över vispgrädde, matlagningsgrädde och soya. Lägg i köttbullarna och låt puttra c 10 min

Ugnsbakade tomater med parmensanost

Dela tomater på mitten. Pensla med olivolja, salt, peppar. Tillaga i ugn c 2 tim på 100 grader. Häll över riven parmensan

Efterrätten blev en LCHF favorit

Kanel och smörstekta äpplen med vaniljgrädde
Skala, kärna ur och dela äpplen. Stek i mycket smör och krydda med kanel, man kan även tillsätta råsocker om man vill ha det lite sötare. Stek på bägge sidor c 10 min tills dom mjuknat

Vispa grädde och skrapa ur fröna ur färsk vaniljstång och rör i


Milo fick testa vår nyköpta vagn och Wilmas gamla solhatt

Ella och Milo var måttligt roade av denna leken

 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Shit, va arg Milo ser ut! =) Tack för en superduper god lunch.

2011-04-18 @ 21:03:57
URL: http://jessicaspace.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0