Basilika och persilje pesto

Sist jag bloggade om ett pestorecept så fick jag tipset om att testa med bladpersilja. Det gjorde jag idag och det blev nog nästan ännu godare än med bara basilika. Bladpersilja är ju desto billigare också så perfekt att blanda dessa

Jag har ganska lite vitlök min min pesto då jag inte gillar att äta för mycket till vardags men det kan man lägga till lite extra om man är vitlöksfantast



Basilika och persilje pesto

2 krukor basilika
3 nävar bladpersilja
100 g cashewnötter
100 g riven parmensan
1 vitlöksklyfta
c 1.5 dl god olivolja
c 1.5 dl rapsolja
salt
peppar från kvarn
cayennepeppar

Mixa basilika, bladpersilja, cashewnötter, parmensan, vitlök. Tillsätt lite olja i taget och fortsätt mixa till önskad konsistens. Krydda med cayennepeppar och smaka av om det behövs salt och peppar




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0