Sangria

Fredags var det dags för grillpartaj med avdelningen. Blev en grymt lyckad kväll med god mat, dricka och tävlingar och spel. Som fördrink hade vi sangria som är min favoritbål. Kommer bli även denna sommarens dryck. Eftersom vi står utan kök så var det extra roligt att vi lagade maten själva. Saknar att laga mat...=(

Vi spelade orangino som jag stark kan rekommendera! Blev mycker roliga diskussitionen långt inpå natten
http://www.orangino.com/

Idag utökade jag springrundan och tog 8:an. Är väl kanske 9 härifrån om man ska vara petig =) Hade varit trist att inte orka ta sig runt så jag tog det mycket lugnt. Nästa gång får det gå lite fortare. Skönt att se att man orkar mer och mer


Såhär gör jag sangria...

Rött vin
Skivade apelsiner
Skivade citroner
Hel kanelstång
Hela nejlikor
Apelsinjuice, en skvätt

Låt stå och dra

Häll i fruktsoda och massor av is innan servering

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0