Middag med vänner

Igår gjorde jag det jag gillar allra mest, laga mat såklart =)! Och dessutom åts den tillsammans med goda vänner. Martina & Annika från jobbet var här med sina karlar och barn, lika trevligt som alltid vi ses! 

Med sig hade dom denna skönhet som precis invigts med frukost.  Finns väl inget roligare än att få saker där någon fångat upp att man önskat sig det länge och det kommer helt oväntat, tack söta ni! Kommer användas flitigt


Robert hade med sig den vackraste orkide jag någonsin sett! Alla ni som känner mig tänker förmodligen som jag "hur ska jag hålla denna vid liv"... det återstår och ser men jag skall göra mitt bästa ;)



På menyn stod följande

Wokade krabbklor med rosmarin foccocia (recept på krabbklorna finns här på bloggen)

Oxfile med vitlöksmör, kantarellsås, potatis med örter och päron&getost sallad

Hjortron pannacotta (receptet på detta finns också i tidigare inlägg)


Salladen är en ny favvo här hemma och recept kommer här


Lägg ruccola på ett fat. Stek päronskivor i smör/olja (skall inte bli helt mjuka). Lägg dom över ruccolan. Smula över getost. Rosta pinjenötter och strö över. Ringla över lite flytande honung.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0