LCHQ

Jag fick en fråga om det "nya" begreppet, LCHQ. Low Carb High Quality. Jag tror stenhårt på detta. Tycker dock det låter som ett nytt namn på ett "gammalt sätt" att leva. Jag brukar säga att vi äter LCHF till största delen och med sunt förnuft. Vilket för mig låter som LCHQ. JAg tror att väldigt många som äter LCHF redan äter på detta sätt.
Visst att fett som grädde, smör och ost är tillåtet men vissa verkar tro att det är det ända man äter och gärna häller i sig. Riktigt så är ju inte fallet. Många undviker till stora delar helt mejeriprodukter, lite olika vad man tål

- Ät bra fetter från oliv/rapsolja, avokado, fisk, nötter, kokosolja, frön mm

- Uteslut socker och ät måttliga mängder av bra kolhydrater som finns i tex bär, rotfrukter, fullkornsris, quinoa, bulgur, små mängder frukt.

Grunden är alltså fortfarande att utesluta socker och vitt bröd/ris/pasta. Ät mycket grönsaker, protein och bra fett!


Kommentarer
Postat av: Niclas

Håller med angående LCHQ, men Herr Paulun måste ju hitta på en ny bokstavskombination då och då så han får lite mediatid för att marknadsföra sina produkter.



Tack för många smaskiga recept. Brunch i söndags med dina kesoplättar var en höjdare.

2012-01-10 @ 15:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0