Fiskburgare

Snart borde jag ha lagat allt som går men det är det som är det roliga med mat. Finns alltid något nytt och går att variera med smaker i all oändlighet. Idag blev det fiskburgare hos oss. En ny rätt för oss som jag inte lagat för sista gången

Jag har redan bestämt mig för att nästa fiskburgare skall kryddas med korander, lime och chili. Mmmmm!



300 g torsk
100 g lax
1 citron
3 msk bladpersilja
1 ägg
salt
peppar
pofiber (kan uteslutas)

Hacka fisken i bitar. Mixa tillsammans med rivet citronskal+lite saft, persilja, ägg, salt och peppar. Ställ i kylen c 15-30 min. Forma biffar och lägg på en skärbräda. Strö över lite pofiber (eller ströbröd). Hetta upp rapsolja och lägg ner burgarna med pofiber sidan nedåt. Strö över lite pofiber på andra sidan när dom ligger i pannan. Stek ett par minuter på varje sida

Tillbehör: Citron och haricots verts & scharlottenlök stekta i sesemolja och sesamfrön

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0