Soppa med sting

Idag blev det en soppa med nötkött, korv och rotfrukter. Stark och god blev den

Dessa ostplättar är grymma till soppa om ni inte testat dom
http://lisasgodbitar.blogg.se/2011/september/hummersoppa-med-ostplattar.html



Soppan innehöll detta, på ett ungefär....

1.2 kg nötkött
4 starka chorizo korvar, 95 % kötthalt
3 morötter
1 palsternacka
1 rättika
1 röd paprika
2 burkar passerade tomater
4 dl vatten
2 dl grädde
2 msk sambal oelek
2 röda chli
2 gula lökar
4 msk paprika krydda
salt
peppar
smör

Skär korven i bitar och bryn i smöret. Lyft ur grytan. Skär köttet i bitar, hacka lök & chili och bryn det i samma smör (korven ger massa god smak). Häll på passerade tomater, tomatpure och vatten och låt koka 1 tim. Hacka rotfrukterna och lägg i dom, korven och grädden. Låt koka ytterligare 40 min.


Kommentarer
Postat av: Helena

Vad gott!

Och jag har precis ätit min lunch bestående av renskav och savoykål kokt i grädde. Så himla gott, att jag är överlycklig över att jag har mer hemma i kylen.

Tack för savoyen Lisa!

Kram H

2011-11-15 @ 12:50:13
URL: http://helenanygrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0