Paj med smak av italien



Pajdeg
3 dl vetemjöl
1,5 dl grahamsmjöl
150 g smör
6 msk vatten

Blanda mjöl och smör tills det blir smuligt. Tillsätt vatten och arbeta snabbt ihop till en deg. Tryck ut i pajform och låt vila i kylen c 30 min. Nagga och förgrädda i 10 min på 200 grader. Fyll med önskad fyllning och häll över äggstanning. Grädda c 25 min.

Äggstanning
3 ägg
3 dl mjölk
2 dl ost (gärna en starkare som tex västerbotten, parmensan)
salt
peppar

Vispa ihop ovan ingredienser

Fyllning
Rökt skinka
Soltorkade tomater (ta med marinaden)
Oliver
Bladpersilja


Ingen typisk barnmat men Wilma jublade "jag älskar pajen" flera gånger om så den gick allt hem där med. Kan ha påverkat att hon var med och lagade, ett simpelt knep att göra maten mer intressant


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0