Köttfärsbiffar med sardiner och kapris

Idag har det minst sagt varit varierad aktivitet här på Kvarnstensvägen. Jag har legat deckad med feber större delen av dan, Wilma har passat upp mig halva dan och varit ute och busat andra halva, snickarna bygger altan för fullt och Magnus fick komma hem efter lunch och kombinera jobb med att ta hand om Wilma.
Ryckte iallafall upp mig något framåt eftermiddagen och fick en stund ute med grillmiddag tillsammans med familjen och granntjejerna


Altanbygget hittills


Grillmästaren och nya grillen. Kolgrill med gasol tändning är nya grejen



På grillen idag: Köttfärsbiffar, hel tomat och halloumi skivor. Tillbehör: coleslaw

Köttfärs är nog det vi använder mest till vardags. Passar till i stort sätt allt och går att variera i all oändlighet. Finns alltid i vår frys



Köttfärsbiffar med sardiner och kapris (måtten är cirkamått)
800 g köttfärs
200 g sardiner i olja, hackade
200 g smulad fetaost
2 msk hackad färsk rosmarin
2 msk kapris
2 tsk dijonsenap
1 ägg
salt
peppar

Blanda alla ingredienser (jag använder allt kitchen aid som som är otroligt smidigt till detta, för hand går naturligtvis bra det också). Forma till biffar/järpar och lägg i grillgaller och grilla alt tilllaga i ugn c 15-20 min på 200 grader



Kommentarer
Postat av: Jessica

Wow, vilken altan det kommer bli! Perfekt för en fantarosé. =)

2011-04-11 @ 19:55:31
URL: http://jessicaspace.devote.se
Postat av: lisa

Ja vad jag längtar!Altanen skiter jag i men fantarose =)

2011-04-11 @ 20:29:01
URL: http://lisasgodbitar.blogg.se/
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Oj vad gott med grillmiddag!

2011-04-11 @ 22:28:01
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0