Semester

Nu tar jag snart paus från jobbet en vecka. Skall göra lite småsaker under förmiddagen men sen släpper jag detta ett par dar! En välbehövlig paus. Mer semester väntar v 31 och 32

Igår åt vi räkor och åt ett, om jag får säga det själv, underbart bröd. Invigde min nya Kitchen Aid!
Blev foccacia med lite ny touch. Hade på olivolja, flingsalt, grovahackad färsk basilika och tunt skivad vitlök, så gott! Gjorde även ett som jag brukar göra med olivojla, flingsalt och rosmarin.
Man kan variera detta med vad man lägger över så jag tröttnar aldrig på det. Receptet hittar ni här, från Leila såklart http://www.recept.nu/1.121683/leila_lindholm/matbrod/mjol/foccacia

Provbakade även första omgången cupcakes till Tesses bröllop. Choklad med vit choklad/creame chees frosting. Med risk för att göra Tesse nervös så får jag erkänna att det gick åt skogen. Smakade mycket gott men frostingen blev katastrof. Men du kan va lugn Tesse, jag är mycket envis och kommer inte ge mig =) Roligt med ett uppdrag!



Wilma badade i poolen innan maten och var lite frusen. Tur att hon har en snäll pappa som gick med på att mata henne


Lördag idag och redan hunnit med en sprintur i ösregnet. Svensk sommar =) Om ett tag bär det av mot fam Harbeck för mat å dryck och trevlig sällskap. Hoppas att det skall spricka upp men det ser väl sådär lovande ut

Trevlig lördag!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Änglabröd!

2010-07-17 @ 15:32:24
URL: http://jessicaspace.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0