Lax med franska örter

Idag blev det fisk till middag. En fördel med att ha en fiskeintresserad sambo är att det alltid finns fisk i frysen! För er som inte har det så går det lika bra (nästan iallfall) med köpt. Detta är en rätt jag gör lite då och då som alltid är lika god. Receptet har vandrat runt så många har det nog redan =) Ni som inte har det, testa!

Godast till tycker jag är bandspagetti men går bra med vad som hellst som man gillar. Är man i GI fasen som vi så funkar sallad utmärk


Lax med franska örter
 
Lax eller regnbågsfile
Urkärnad hackad tomat
Spenat (frusen hackad, upptinad)
Salt 
Peppar
Creme fraich franska örter
Hackad rödlök
Pressad vitlök
 
Lägg laxen i en form. 
Salta och peppra
Blanda tomat, spenat, creme fraich, hackad rödlök och vitlök
Lägg på röran
Toppa med smulad feta ost
 
Sätt ugnen på 175 grader och låt  laxen stå tills den är genomstekt , c 25 min
Ha sista minutrarna på grill för att få färg
 

 

Dagens sallad bestod av mozarella med stekt inlagd paprika. Ringlade över olivolja och flingsalt. Champinjoner vid sidan om stekta i smör och salt. Vet inte varför jag la dom vid sidan om för det passade utmärkt ihop så nästa gång jag gör det åker allt på samma fat. Lite färsk basilika hade jag också haft till om jag haft det hemma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0