Biff Lindström

Dagens middag blev biff lindström (iallafall inspirerade därifrån), blomkålsmos och smörsteka kantareller...mums!Blomkålsmos var en nyhet hos oss och det låter ju rent utav äckligt men blev faktiskt rikigt gott! Kommer göras oftare. Perfekt GI alternativ för mig som älskar potatismos

Biffarna innehöll:
Nötfärs
Ägg
Salt
Peppar
Dijonsenap
Kapris
Finhackad gul lök
Hackade inlagda rödbetor (lägg gärna in själv för att undvika onödigt socker & få dom godare!)

Forma till biffar och stek i smör/olja. Mitten ska vara precis genomstekt eller aningen rå


Blomkålsmoset var superenkelt. Koka blomkålsbuketter i grädde. Mixa tillsammans med salt & peppa1r. I mitt potatismos brukar jag tillsätta lite malen muskotnöt och det hade man säkert kunnat ha i detta också, får bli nästa gång!


Jag kan vara världens sämsta fotograf men här kommer bild ändå. Den där mörka högen längst upp är kantrallerna, bilden gör dom inte riktigt rättvisa






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0