Läkarbesök - Hyperemesis gravidum

Idag blev det ytterligare ett läkarbesök, denna gången för illamåendet. Mina värden var ok och ingen fara i taket för bebisen, skönt! Det är dock otroligt jobbigt och frustrerade att inte orka eller kunna  göra något utan att bli dålig. Hade hoppats på att få testa ytterligare någon medicin då det blivit sämre det sista men läkarn var inte så pigg på det. Jag får i mig tillräckligt med mat och näring som det är nu men skall det verkligen vara meningen att man skall vara sängliggandes för att få behålla nått? Aningen förvirrad då jag läst mycket på nätet och det finns fler alternativ på tabletter. Läkarn avrådde dock mig från att ta alla dom när jag är gravid. Han ville heller inte skriva ut de tabletter jag åt sista tiden när jag var gravid med Wilma. Verkar vara så olika, läkare från läkare. Bebisens hälsa är ju självklart viktigast men vem skall jag lyssna på när alla säger olika?

Så nu är det fortsatt sängen och fortsatt kur på samma tabletter. Tror ändå jag skall prata med någon mer läkare. Känns konstigt att det skall behöva vara såhär. Ska jag ligga såhär till 19 juni kommer jag bli tokig!!


Avslutar med en bild från en mysig stund med Milo igår 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0