Senap och pepparrotssill

Börjar känna mig hyfsat redo för julafton. Om jag skulle lägga upp recept på allt jag gjorde dessa dagarna skulle jag inte hunnit göra hälften så ni får nöja er med några =)

Här kommer godaste sillen som finns, enligt min åsikt. Receptet är stulet ur Monicas mat och efter några justeringar ser det ut såhär:

Senap och pepparrotsill

1 förp 5-minuterssill
1/2 dl majonnäs
1 dl créme fraiche
1.5 msk dijonsenap
1 msk råsocker (kan väljas bort)
0.5 msk vinäger
4 msk fint riven pepparrot
1 dl fint hackad gräslök
nymalen vitpeppar

Låt sillen rinna av, dela i bitar om den inte är det. Blanda övriga ingredienser och rör i sillen. Låt stå ett par timmar eller över natten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0