Juldagen

Sitter i soffan och njuter av en lugn juldag och känner mig allmänt lycklig. Sitter under min nya gosiga pläd (tack jessica) och brevid mig står min nya STORA temugg (tack jocke och jenny). Magnus smög iväg tidigt för morgonfiske och Wilma står och lager pasta vid sin nya spis.

Julafton var precis som den ska vara. Massa mat, paket och familjens sällskap. Var på frukost hos mor&far och sedan samlades min och magnus familj här hemma. Mysigt med första julen i nya huset, hoppas att dom vill komma tillbaka så det blir fler =)

Har lagat julmat i mängder och trotts att vi åt bra finns här mat för en hel skolklass kvar. Får bli lite doggy bags som får köras runt idag. En av mina favoriter på julbordet är gräddkaviar, visst låter det skumt? Man blandar vispad grädde, finhackad gullök och kaviar. Godast är att ha det på knäckebröd eller till ägg&sill. Testa, precis hur gott som helst!



Har fått massa fina klappar, har redan hunnit använda en hel drös =)


Denna blev äntligen vår efter lång tid av önskan. Roligt med en gul! Hade nog inte valt den själv men väl på plats så gjorde den sig jättebra! (tack Inger och Thomas)




En gjutgärnsgryta har jag också önskat mig länge (tack mamma och pappa). Har redan spanat in mig på ett recept i min nya kokbok med Per Moberg (tack Wimlis) som skall inviga den.
Samma här med färgen. Hade nog inte köpt en blå men den är superfin! Älskar glada färger. Köksprylar är ett perfekt sätt att få in färger i huset. Kan lätt bli lite rörigt med massa möbler i färg kan jag tycka men köksprylar kan vara hur mycket färg och blandningar som helst. Kommer bli ännu finare när vi gjort om köket som kommer vara väldigt neutralt med vitt och grått




Nu ska jag fylla på tekoppen och bläddra i nya kokbocken. Ha en fortsatt mysig jul!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0