Lax i västerbotten och basilika sås

Testade att göra en variant av denna fantastiska rätt http://lisasgodbitar.blogg.se/2011/november/varmrokt-lax-i-basilika-och-vasterbottensas.html fast med lax tilllagad i ugn istället. Gick bra och blev en god middag. Varianten med den varmrökta laxen vinner dock om man ska jämföra dom



2 ungsbakade laxfileer
2 dl vispgrädde
2 dl riven västerbottenost
2 msk fryst hackad basilika
1 bit hackad purjolök
Några droppar tabasco
salt
peppar
smör

Värm smör i en stekpanna och fräs purjolök, basilika och tabasco. Häll på grädde och krydda med salt och peppar. Låt koka ihop c 5 min tills det tjocknat. Dela laxen i bitar, lägg i den och  västerbottenost precis innan det ska ätas. Vänd några gånger med sked men låt det inte koka ihop. Osten skall bara bli halv smält



Kommentarer
Postat av: Nana

Ljuvlig blogg! :)

Har / går du ner av LCHF? Såg du resultat med en gång? Jag har ätit i två månader men har inte loosat ett gram :(

2011-11-16 @ 09:08:32
Postat av: lisa

Hej Nana. Japp gått ner mina 14 gravidkilo. Nu står vågen still men midjan blir mindre och jag känner mig pigg, nöjd i magen och allmänt välmående. Man kan behöva vara extra hård och dra ner på fettet och låta bli tex för mycket ost, nötter, choklad, bär mm ett tag. Hoppas du hittar ett sätt som passar dig! / Lisa

2011-11-16 @ 14:50:24
URL: http://lisasgodbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0