Varmrökt lax i basilika och västerbottensås

Det här är en rätt jag inte riktigt vill beskriva. Ni MÅSTE testa själva, så gott var det



varmrökt lax
2 dl vispgrädde
2 dl riven västerbottenost
2 msk fryst hackad basilika
1 bit hackad purjolök
Några droppar tabasco
salt
peppar
smör

Värm smör i en stekpanna och fräs purjolök, basilika och tabasco. Häll på grädde och krydda med salt och peppar. Låt koka ihop c 5 min tills det tjocknat. Lägg i varmrökt lax och västerbottenost precis innan det ska ätas. Vänd några gånger med sked men låt det inte koka ihop. Osten skall bara bli halv smält

Jag åt med riven squash. Struntar ni i lchf så hade nog pasta passat bra till



Nu blir det slappa i soffan med minsta tjejen innan vi hämtar stora på förskolan. Efter en minst sagt svettig löprunda med vagnen är vi välförtjänta av vila

Hej från soffan


Kommentarer
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

nämen åh vad gott!



det har du rätt i, jag är dålig på att läsa matbloggar, vilket är lite tråkigt för nog behöver jag mattips allt! :)

2011-11-03 @ 13:23:35
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: HANNA

vad ska du hitta på ikväll? :)

2011-11-03 @ 14:58:42
URL: http://hannalovisasol.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0