Jordgubbar i apelsinsås

I kvällens repris avsnitt av halv åtta hos mig besöker vi Mats och Kjell. Dom bjöd på en helt fantastiskt middag i allt från mat, dukning, gästvänlighet mm.

Deras hem var något utöver det vanliga för att inte tala om dom själva. Ett avsnitt värt att se om ni inte har något för er vid halv åtta snåret...=)

Efterrätten har jag gjort hemma med en liten justering. En snygg uppläggning och ni har en perfekt nyårsefterrätt! Vi här är vanligtvis inte så förtjusta i apelsin i efterrätt men detta smakade precis lagom och bara så gott!

Ni hittar min version här och orginalet på recept.nu. Orginalreceptet innehöll grönpeppar vilket inte föll mig i smaken

http://lisasgodbitar.blogg.se/2011/march/vaniljparfait-med-apelsin-marinerade-jordgubb.html


Bilden är Mats och Kjells


Härliga värdparet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0