Hallon och kokosmuffins

Idag har vi sjukstuga här hemma och tycker lite synd om oss själva. Detta blev därför lunchen




½ dl kokosnötmjöl
½ dl pofiber
1 msk fiberhusk
½ tsk vaniljpulver
½ tsk kardemumma
1 tsk bakpulver
1 dl grädde
4 ägg
50g smält smör
2 dl hallon
kokos

Blanda alla torra ingredienser. Vispa ägg och grädde. Häll i de torra ingredienserna och smöret. Klicka i 9 st formar. Lägg i hallon, i mitten eller i hela. Strö över kokos och grädda 175 grader mitten av ungen 20 min

Servera med vispad grädde

Blir (naturligtvis) inte lika söta som vanliga muffins så en klick grädde till passade bra. Riktigt mumsigt


Kommentarer
Postat av: Mia

Känner att jag oxå vill ha lite medicin. Krya på er!

2011-09-28 @ 13:07:40
Postat av: Sara- Mamma till Yrla och Noel

vart får man tag på kokosnötsmjöl?

2011-09-28 @ 18:13:41
URL: http://mammatillyrla.blogg.se/
Postat av: lisa

Sara, jag köper mitt på lchfbutiken.se

2011-09-28 @ 18:24:34
URL: http://lisasgodbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0