Asiatisk nudelsallad med chili och koriander

Igår var mina fina tjer här och mös. Tack för en mysig kväll och jättefina presenter!

Blev väldigt nöjd med nudelsalladen! Marinaden var så grymt god så akta er för att provsmaka, den hade gått att äta med sked ;) Grönsakerna kan man variera med vad man gillar



Gör en marinad av följande:
4 msk rapsolja
2 msk sesamolja
2 msk fisksås
1 msk soyasås
1 msk pressad lime
2 hackade röda chili (behåll lite kärnor för hettan)
1-2 pressad vitlöksklyfta
en kruka färsk koriander

Förkoka nudlar (shirataki eller glasnudlar) och låt svalna. Lägg i marinaden

Lägg upp grönsaker på ett fat. Jag hade strimlad morot, salladslök och crabfish

Stek sesamfrön och häll över grönsakerna

Häll över nudlarna och blanda lätt


Till hade vi scampi spett som jag penslade med rapsolja och kryddade med salt, peppar och chiliflarn och tillagade på grill i ugnen 250 grader 8 min




Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack så mycket för god mat, gott vin och en trevlig kväll. =)

Kram J.

2011-09-07 @ 13:37:22
URL: http://jessicaspace.devote.se
Postat av: Emelie - PT & kostrådgivare

Det ser ju galet gott ut :)

2011-09-08 @ 12:24:09
URL: http://bodybybeijer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0