Korvstroganoff

Idag har vi haft lunch och film bjudning för Wilma och hennes förskolekompisar. Alla barnen mumsade glatt i sig Wilmas favoriträtt, korvstroganoff. Tycker själv det är riktigt gott



Såhär gör jag min:

1 falukorv (minst 85% kött)
2 gula lökar
2 msk dijonsenap
1 tub tomatpure
6 dl vispgrädde
1 msk sambal oelek
salt
svartpeppar
smör

Skär korven i smala strimlor och finhacka löken. Fräs i smör tills det fått färg. Rör i tomatpure, salt och mycket svartpeppar. Häll på grädde, dijonsenap och sambal oelek. Låt puttra c 15 min

Servera med ris eller lchf alternativ, en klick keso blev det för mig idag

Kommentarer
Postat av: Daniela & Jesper

Hejsan Lisa. Vi vill bara säga att vi älskar din blogg. Keep up the good work! :) Kram Jesper och Daniela

2011-10-28 @ 21:35:17
Postat av: lisa

Tack va glad jag blir! Kul att ni lämna ett spår / Lisa

2011-10-29 @ 11:43:44
URL: http://lisasgodbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0