Ugnsbakad lök med creme fraich och löjrom

Vi testade en variant av min favoriträtt, löjrom med klassiska tillbehör. Här med bakad gullök istället för bröd. Blev mycket gott. Löken var precis lagom mjuk och otroligt söt. Mmmm vill äta det igen....




Gullök
Smör
Rapsolja
creme fraich 34%
löjrom alt sikrom
flingsalt
nymalen svartpeppar
färsk dill alt gräslök

Skär bort toppen och botten på löken. Dela den på mitten. Lägg i ugnsfast form. Pensla med smör och raps olja. Tillaga i mitten av ugn 175 grader 1 tim. Ta ut och låt svalana lite, äts ljumna. Toppa med creme fraich, löjrom, flingsalt, svarpeppar och färsk hackad dill

Kommentarer
Postat av: Mallory

Ser gott ut, även om jag inte äter löjrom så haha :-D

2011-11-18 @ 20:44:59
URL: http://hellomallory.blogg.se/
Postat av: Helena N

Otroligt! Här har vi ätit löjromstoast ikväll, och vad ser jag; en lchf variant på vad jag nyss ätit. Måste prova din lökvariant snart.

Kramis

2011-11-18 @ 22:07:47
URL: http://helenanygrund.blogg.se/
Postat av: helena

Hej! Hittade till din blogg när jag googlade anna of Scandinavia. Har funderingar på att köpa en sådan vagn. Är du fortf nöjd med ditt köp? Har du testat sittdelen ännu? Går det att ha sittdelen både framåt- och bakåtvänd? Vår son är 6 månader, vi har en Brio vagn som vi inte trivs med och är inne på att skaffa en 3hjuling denna gång. Hör gärna av dig om du har tid! Mvh helena

2011-11-18 @ 23:20:41
Postat av: lisa

Helena 1, ja testa detta! Visst är en smörstekt brödskiva valet nr 1 men detta var supergott också!



Helena 2, Vi är jättenöjda med vagnen.Använder bara sittdelen nu och den går att ha åt båda hållen. Det negativa med den är att den bara har två lägen och att man måste knäppa den på bägge sidor för att ändra läge. Inget vi stör oss på jättemycket men ett litet -. Lycka till!



// Lisa

2011-11-19 @ 09:46:24
URL: http://lisasgodbitar.blogg.se/
Postat av: www.jesli.se

Jag som älskar löjromstoast (åt det som sagt igår), men detta är ju ett mycket hälsosammare alternativ. Måste jag testa!

2011-11-19 @ 19:00:37
URL: http://www.jesli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0