Frukostnötter

Dagen började i lungt tempo med en stor och lång frukost framför tv:n. Får försöka lyxa till det så gott man kan när man är hemma sjukskriven, seg och rastlös på samma gång. Idag lyckades jag riktigt bra och har haft en härlig dag som fortsätter i bra tecken. Slappar i soffan och väntar på att få en grillmiddag serverad, lyx =)!



Frukostnötter

Blanda valfria nötter och frön och häll i lika delar rapsolja och honung. Rör om ordentligt så alla blir fuktiga. Bred ut på bakplåtspapper och rosta i ugn c 10 min 1  250 grader. Rör om då och då, bränns lätt så passa noga. Låt svalna och dela med fingrarna. Förvara i glasburk

Min nötblandning denna gången

1 dl valnötter
1 dl skållad sötmandel
1 dl hasselnötter
1 dl solrosfrön
1 dl pumpakärnor
1 dl linfrön
3 msk rapsolja
3 msk honung


Koka ägg gör jag så gott som varje dag men svårt att få dom helt perfekta. Läste en blogg igår om någon som tipsade om det perfekta ägget så jag testade. Blev faktisk riktigt bra! Jag vill ha gulan lite rinnig men vitan helt stel och det blev faktisk bättre på detta sätt.

Koka upp vatten och sänk ner rumstempurerade ägg. Koka i 8 min (ägget på bild är kokat 7 men jag vill ha mitt lite stelare)



Hämtade upp Wilmis på förskolan efter lunch och gick hem till Carina där hon, Jessica och Milo bjöd på en mumsig muffins fika och sen blev det bus på lekplatsen


Kommentarer
Postat av: Robin

Va söta å glada barn, föräldrarna måste vara stolta=)

2011-05-06 @ 19:34:41
Postat av: lisa

Världens stoltaste!

2011-05-07 @ 09:02:40
URL: http://lisasgodbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0