Frukostnötter till mamma

Grattis alla mammor på mors dag! Jag och Wilma har sysselsatt oss med att göra en ny omgång frukostnötter som blev mors dag present både till mig själv och mamma. Brukar variera mig lite men denna gången blev det likadant som sist, blev för gott för att ändra. Köp hem lite nötter och sätt igång och rosta om ni inte testat, godaste frukosten - mellanmålet och så nyttigt också

Jag vill ha denna yoghurten till men fil eller vad man nu gillar passar såklart också





Blanda valfria nötter och frön och häll i lika delar rapsolja och honung. Rör om ordentligt så alla blir fuktiga. Bred ut på bakplåtspapper och rosta i ugn c 10 min 1  250 grader. Rör om då och då, bränns lätt så passa noga. Låt svalna och dela med fingrarna. Förvara i glasburk

Min nötblandning denna gången

1 dl valnötter
1 dl skållad sötmandel
1 dl hasselnötter
1 dl solrosfrön
1 dl pumpakärnor
1 dl linfrön
3 msk rapsolja
3 msk honung

Kommentarer
Postat av: Mia

Supergott! Tack från Mamma Mia

2011-05-30 @ 07:31:23
Postat av: robin hood

Härliga bilder! vad har du för kamera? :)

2011-05-31 @ 12:46:07
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0