Oopsie på frukostbordet

Idag blev det oopsie till frukost. Kräver lite pålägg men det är inte alls ett dumt alternativ till bröd. Kan användas till lite allt möjligt, hamburgare, korv, fylla istället för tunnbröd osv. Idag gjorde jag dubbel sats och slängde in hälften i frysen.

Smoothie och knaperstekt bacon till det. Smoothie gjord på jordgubbar, röda vinbär,turkisk yoghurt, mjölk och honung.




Ca 6 st oopsies

3 ägg
100 gram philadelphiaost
1/2 krm salt
3 tsk finkrossad linfrö
1 tsk bakpulver.
Vallmofrö eller sesamfrö

Gör så här:

Skilj på äggvitor och gulor. Vispa äggvitorna till ett hårt skum. Det skall bli som när man gör marräng, vitorna  skall inte rinna ur. Vispa gulorna tillsammans med philadelphiaosten och linfröna. Blandade i bakpulver och
vänd sedan försiktigt ner ostsmeten tillsammans med de vispade vitorna.
Rör inte runt utan vänd försiktigt ner ostblandningen

Klicka sedan ut så det blir 6 smetklickar på ett bakplåtspapper som är smord och strö över vallmofrö eller sesamfrö. Grädda  det sedan i ugnen på 175 grader i ca 25 min i nedre delen av ugnen (20 min varmluft


Kommentarer
Postat av: Helena

Men vad spännande! Jag har aldrig hört talas om oopsies, och blev jättesugen på att prova nu.

Ha en fantastisk dag.

Kram Helena

2011-06-13 @ 13:12:32
URL: http://helenanygrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0