Coco pannacotta

I veckan tittade jag på matprogrammet klockan åtta hos stjärnorna. Alla var imponerade av piano Puttes pannacotta så självklart var jag tvungen att testa. I en kokos älskande familj som vi är så var det en succe! Mmmm så god! Det bästa är att det står 3 kvar i kylen och väntar....



Coco pannacotta 8-10 pers

10 dl vispgrädde
2 st vaniljstång
1 dl strösocker
5 st gelatinblad
1 dubbel coco marabou choklad
Valfria bär

Lägg gelatinblad i blöt
Skär vaniljstången på mitten och skrapa ur fröna. Lägg i en kastrull
Häll på vispgrädde och socker och koka upp
Riv ner chokladen
Låt puttra 1-2 min
Ta av från kastrullen
Lägg i gelatinbladen och rör om så dom löses upp sig (obs får inte koka när man lägger i dom)
Sila bort vaniljstången och häll upp i glas
Ställ in i kylen
Rör om efter c 20 min, vanilj och kokos lägger sig gärna i botten annars
Låt stå c 2 tim och stelna. Går att göra dan innan den skall ätas
Lägg över färska bär


Piano Putte, min nya efterrätts vän


Co-co chokladen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0