Halv åtta hos Mats och Kjell



Ja vad skall man säga om denna kväll. Var en upplevelse från början till slut. Inledes av rosenblad i hissen och avrundades med kaffe, hembakade kakor och sockerbitar i skålar där varje sockerbit var dekorerad på unikt vis. Allt i deras hem hade en tanke och man har sällan känt sig så välkomnad.

Programmet hade kunnat hålla på en hel dag om dom skulle visat allt som fanns att se i deras hem, några saker som är värda att nämnas som inte syntes i tv rutan är alla underbara skor med skyhöga klackar (avundsjuk), varje vinflaska hälldes upp i en silverhållare som hade putsats samma dag, lika många glasögon som Mats hade fanns det ringar med den ena stenen större än den andra, toaletten man fick se en skymt av var klädd i guld från golv till tak, en guldsvan hälsade oss välkommen utanför entredörren....kan fortsätta hur länge som helst =)

Tyvärr mådde jag sämre än nånsin denna kväll och spenderade halva kvällen på toaletten. Tyckte allt det lös igenom i tv rutan men inte så konstigt kanske. Hoppas vi får uppleva ännu en kväll i detta härliga sällskap och må lite bättre

Maten var helt fantastiskt! Vi lät inte så jätteimponerade på tv:n men det var vi! Av en timmens intervju om kvällen visas bara några sekunder så det går ju att klippa precis hur som helst. Vi gick iallfall hem (med våra ostronskal med namn och pärlor på i en påse) och var mer än nöjda med kvällen

F
Förrätten var underbart god. Jag gillade alla asiatiska smaker som koriander, chili, vitlök, lime, fisksås. Brödet var härligt knaprigt och smakade sesamolja. Jag tycker dock att löjrom helst äts på klassiskt vis och kunde inte låta bli att tycka lite synd om den som inte kom til sin rätt. Kan tänka mig att testa göra denna förrätt men tillsätta nått annat än löjrom. Kanske tunt skivad rå lax med en marinad av alla härliga smaker, sen äter jag löjromen vid annat tillfälle ;)


Finns inget negativt att säga om huvudrätten, helt magiskt. Kommer aldrig tillaga torsk på något annat sätt. Fänkålscruditen till var en överraskning. Brukar inte vara jätteförtjust i fänkål men den var riktigt god!


Efterrätten var alldeles lagom söt och vanlijparfait en bröt av perfekt till. Detta kommer jag absolut testa att göra hemma. Kommer dock utesluta grönpepparn =) Den gav ingen smak till såsen men kändes tydligt när man bet på ett korn, inte till sin fördel tyckte jag. Kanske kunde man haft lite myntablad eller något annat till istället om man vill bryta av det söta med något


Alla recept finns på recept.nu. Tack Mats och Kjell för en underbar kväll!


Ikväll går vi hem till Gerd och Johnny


Kommentarer
Postat av: Jessica

Härligt program, jag somnade så tidigt när jag nattade Milo igår att jag missade det. Men nu har jag sett det. =)

2011-02-24 @ 09:16:25
URL: http://jessicaspace.devote.se
Postat av: Marie

Så sköna människor =)

Sicket hem... gillade nog ändå toaletten mest.

Skrattade gott när Magnus hittade barskåpet.

Kommer han göra ett likadant hemma nu?

Tyckte inte man såg att du mådde dåligt, lika fin som alltid.

Kramar

2011-02-24 @ 10:54:12
URL: http://momarorie.blogg.se/
Postat av: Anonym

ååh vad gott

2011-02-25 @ 08:49:24
URL: http://finest.se/minniewinnie
Postat av: MYMiC

ÅHH vad avundsjuk jag blir, haha älskar halv åtta hos mig! snacka om drömmen ju :D <3

2011-02-28 @ 12:31:48
URL: http://mymic.blogg.se/
Postat av: Sara

Deras hem hade jag också velat titta in i, och maten verkade jättegod!! :9

2011-02-28 @ 12:56:22
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: andrea

dom killarna är helt underbara:) är ju släkt med dom och det är aldrig tråkigt när dom är i närheten och dom lyckas alltid imponera på en:)

2011-02-28 @ 14:10:44
URL: http://andreacecilia.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0