Halv åtta hos Jean och Gaby

Igår gästade vi alltså Jean och Gaby som bodde i Munkebäck. Var en rolig kväll med förutom god mat också massor av gott vin, tvärr fick jag inte njuta av det då jag fick avstå för att vara snäll mot bebisen i magen.

Blev inte mindre skratt under gårdagens avsnitt. Gladare människor som bjuder mer på sig själva får man leta efter!

Skrattade så jag grät när Mats blir intervjuad och bygger upp en pall av tidningar för att slippa dingla med benen haha...så roligt. Kul att dom fick med en av alla deras visor också. Mats och Kjell kunde alla "under bältet" sånger som finns tror jag =) Tur att nån var någorlunda snäll att visas i tv.
"Nu tar vi en, nu tar vi två, nu tar vi dussinet - sen så tar vi flickorna på russinet"

Denna kvällen blev jag också uppmanad att hålla i Magnus om jag ville få med honom hem, uppmaningen kom inte från en kvinnlig deltagare ;)


Blir arg på mig själv för att jag inte har tagit mig till saluhallen och inhandlat lammkorven, sucuk, som ingick i förrätten. Kan vara den godaste korven jag nånsin ätit! Den var väldigt matig så Jeans rekommenderade att man gjorde som på bilden ovan och skär den i tunna skivor innan man steker eller grillar den

Salladen i förrätten var också helt gudomlig! Kommer bli ett favorit tillbehör till grillat i sommar. Den skall vara stark så snåla inte med cayennepeppar om ni gör den

Tabouleh
1 dl bulgur
500 g bladpersilja
4 st tomater
2 st liten gul lök (eller 1 knippe salladlök)
1 dl olivolja
saften av ca 3 citroner
1.5 tsk salt
svartpeppar och cayennepeppar efter smak

1. Låt bulguren vila i citronsaften medan du jobbar med andra Ingredienser så att kornen sväller.
2. Finhacka persiljan, tomaterna och löken och blanda ihop.
3. Häll bulguren med citronsaften, olivolja, salt & peppar och blanda väl!



Ikväll bär det av mot Mats och Kjell, missa inte det! Längtar redan till klockan blir halv åtta ;)


Kommentarer
Postat av: Mia

Den salladen testar jag gärna - bara ring - så kommer jag =)

2011-02-24 @ 15:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0