Wokad chilikrabba

Ser ni oss på tv denna veckan =)? Lite roligt att se det igen efter så lång tid. Många härliga skratt. Gjorde mig sugen på wokade krabbklor, får bli middagen imon!






Wokad chilikrabba

krabbklor
färsk chili
färsk vitlök
rapsolja
olivolja
soya sause
salt
peppar

Fräs hackad chili och hackad vitlök i rejält med olja (blandat raps och oliv) på hög värme i en wokpanna. Slå klorna så dom öppnar sig och vänd dom i oljan. Salta och peppra. Häll över soya sause och ev mer olivolja. Det skall vara mycket olja i panna. Häll upp i ett djupt fat.
Ät med händerna och räkna med att bli kladdig. Gott med bröd till som man kan använda till att få upp alla olja med, gärna nybakat foccacia



Kommentarer
Postat av: Anonym

Men åh vad synd att man missade sin matidol på tv!

Har lite andra projekt på gång och började inte att titta förrän kl 21.00. Ville inte missa andra delen av Misterioso av Arne Dahl.

Så kul att se Magnus, som man suttit och lunchat med när han repade inför Ladies Night, sköta sig så bra som skådis.

Vilken härlig och supertrevlig kille!

Men hade gärna kollat på bästa Lisa också.

Massa kramar från Helena

2011-12-28 @ 22:53:13
URL: http://helenanygrund.blogg.se/
Postat av: Zandra ☆

Ja jag råkade hamna framför halvåtta hos mej i tisdags och så säger jag till min sambo att de där är ju Lisa, hennes blogg läser jag... Haha precis som om jag kände dej :-) Så knasigt de kan bli!



Wookad krabba låter riktigt gott, kanske man skulle ge sej på nån gång.

Ha en härlig vecka och ett Gott Nytt år!

Kram Zandra

2011-12-29 @ 08:24:30
URL: http://lillalallas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0