LCHF paj

Idag testade jag en ny paj som jag tackar Marie och Cicci för inspiration och recept! Den blev väldigt lyckad. Kanske dock är fel att kalla den paj för smaken var åt omelette hållet men den var mycket god!

Jag kommer använda detta receptet flitigt och variera med olika fyllningar. Bara att byta ut kantarellerna och/eller osten. Tex rökt skinka och parmensanost




Ingredienser:

Pajdeg
1msk smör
2 ägg
1 dl vatten

Fyllning
5 ägg
4dl vispgrädde
300gram västerbottenost
1/2tsk salt
1/2 svartpeppar

4 dl stekta kantareller

Gör så här

1. Sätt ugnen på 180 grader

2. Lägg smöret i en pajform, kör sedan in den i ugnen tills smöret har smält. Ta sedan ut den.

3. Vispa ihop 2 ägg och 1dl vatten. Fyll sedan pajformen, in i ugnen och låt den vara där i ca 10min, tills den har fått en fin färg. Ta ut och låt svalna

4. Lägg i kantarellerna

5. Vispa samman äggen, grädden och västerbottenosten, salt och peppar

6. Fylla pajformen med smeten, in i ugnen i ca 45min




Kommentarer
Postat av: Birgitta Höglund's Mat

Hej Lisa. Den ser verkligen god ut, helt i min smak :) Ska prova göra en paj framöver på trattkantarellerna jag plockade idag.

2011-08-24 @ 21:16:03
URL: http://birgittahoglundsmat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0