Kesoplättar med kanel och kardemumma

Vet inte om jag har blivit egenkär men helt plötsligt är allt jag gör magiskt gott. Dessa fick även Wilma att jubla och hon tyckte det var det godaset jag någonsin gjort och bättre än pannkakor, vilket betyg från en 4 åring va =)!

Galet goda! Min nya favoritfrukost



Blir c 12 st och räcker till 2 personer om man bara äter detta

3 ägg
250 g keso
3 msk dinkelmjöl eller mandelmjöl (mandelmjöl=lchf, dinkelmjöl=lite mer lättstekta. Båda lika gott)
en nypa salt
1 tsk kardemumma
1 msk kanel

Blanda allt i mixer. Låt svälla ett par minuter. Stek små plättar i mycket smör. Njut av dom nygräddade tillsammans med grädde och bär

Kommentarer
Postat av: Marie

Oo lät riktigt smarrigt.. Skall testas nu i helgen när jag får gäster =)

2011-08-31 @ 10:36:15
URL: http://momarorie.blogg.se/
Postat av: Tess

Ska också testa dem till helgen, lät mycket gott.. =)

2011-08-31 @ 11:20:11
Postat av: Cicci

Håller med! Låter som bästa frukost/brunch receptet. Keep them coming!

2011-08-31 @ 19:44:41
URL: http://cicciochstockholm.blogg.se/
Postat av: Carro Lager

Hej.. du känner inte mig, men jag känner dessa tjejer som kommenterat detta inlägg.. och jag följer din blogg då å då just med recept :)

Kan bara instämma, dessa ser otroligt goda ut, eller ah, allt du gör ser ju såå gott ut.. Fortsätt gärna att dlea med dig av LCHF recept :)

Just nu håller jag faktiskt på å steka dessa och redan hunnit smaka av en, mycket gott!! :)

MVH Carro

2011-09-14 @ 14:51:21
Postat av: lisa

Hej Carro, va kul att du tittar in! Tack för din kommentar. Känner igen ditt namn via kärratjejerna =) kram Lisa

2011-09-14 @ 15:08:01
URL: http://lisasgodbitar.blogg.se/
Postat av: Anna

Ser jättegott ut! En fråga bara: dinkelmjöl? Inte så LCHF va? Går det att byta ut mot mandelmjöl tror du? Jättebra blogg, ger mig mycket inspiration :)

2011-10-27 @ 12:25:37
Postat av: lisa

Anna, absolut! jag har gjort på mandelmjöl sista gångerna. Jag ska uppdatera receptet =) Tack!

2011-10-27 @ 14:45:35
URL: http://lisasgodbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0