Favorit i repris

Igår blev kvällsmaten wokade krabbklor. Det lagade vi som förrätt när vi var med i programmet "halv åtta hos mig". Varje gång jag äter det blir jag lika förvånad och har glömt av hur gott det är. Önskar jag kunde tvinga er alla att göra detta hemma för det är så galet gott




Wokad chilikrabba

krabbklor
färsk chili
färsk vitlök
rapsolja
olivolja
soya sause
salt
peppar

Fräs hackad chili och hackad vitlök i rejält med olja (blandat raps och oliv) på hög värme i en wokpanna. Slå klorna så dom öppnar sig och vänd dom i oljan. Salta och peppra. Häll över soya sause och ev mer olivolja. Det skall vara mycket olja i panna. Häll upp i ett djupt fat.
Ät med händerna och räkna med att bli kladdig. Gott med bröd till som man kan använda till att få upp alla olja med, gärna nybakat foccacia

Vårt halv åtta hos mig gäng hemma hos oss








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0