Ratatouille

Gårdagens middag blev Magnus fetaostfyllda köttfärsbiffar med ratatouille. Mycket gott! Ratatouille är en fransk grönsaksröra som jag kommer göra igen, gott, enkelt, lätt att variera och GI vänligt =)

Ratatouille

Hacka vitlök, chili, rödlök, gul och röd paprika, zuccini. Halvera körsbärstomater. Fräs grönsakerna i olivolja och tillsätt hackad basilika och någon matsked tomatpure. Låt puttra på låg värme c 10 min



Magnus biffar innehåller endast nötfärs med salt&peppar och fetaost. Banka ut nötfärsen och lägg rejält med fetaost i mitten och tryck ihop dom. Stek i smör&olja. Vet inte hur det blir så gott men det blir det!



Imon var det fredag igen! Kommer bli en fartfylld helg. Skall ut med min härliga avdelning imon. På schemat står klättring i Gårda fabrik och efter det Joe Farellis.

På lördag är det dags att dra tillbaka tiden ett par år för en helkväll med mina "kärra tjejer". Skall bli grymt kul!!! Höll på att skita sig med barnvakt men farmor ställde upp. Var lite skeptisk till att fråga henne denna gången för hon skall ha dom andra två busungarna till kusiner men så fick det bli. Wilma och kusinerna är överlyckliga och Farmor kommer bli trött =)


En del av tjejerna som ska slå klackarna i taket på lördag. Terre, Marie, Frida och Tesse (bakom kameran) på middag hos oss 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0