Chicken nuggets med sesamfrön

Vi äter alltid med lite "GI tänk" dvs mindre kolhydrater och mer protein och fett. Just nu försöker vi skärpa till oss och vara lite extra nyttiga efter all julmat & helgfester. Alltid kul med ett lite extra ansträngning för då får man vara lite mer påhittig i matlagningen. Idag blev det Chicken nuggets med smörstekta rödbeter m blåmögelost röra och rostade kikärtor. Kanske låter lite väl nyttigt men det var väldigt gott, speciellt kycklingen. Kommer jag absolut göra fler gånger!


Chicken nuggets med sesamfrön

Dela kycklingfilen på höjden en gång och sedan i små bitar. Vispa upp ägg och vänd kycklingen i det. Vänd dem sedan i oskalade sesamfrön. Stek i smör på medelhögvärme (bränns lätt så inte för varmt). Salta och peppra under stekningen.







Kommentarer
Postat av: Tesse

låter gott, ska jag göra nu i helgen tror jag.. =)

2010-01-14 @ 22:07:03
Postat av: Carro Lager

Detta testar jag nu, fast istället för kyckling så e de köttbitar... Hoppas det smakar lika gott som ditt ser ut :)

2011-09-25 @ 19:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0