Köttfärslimpa och Smoothie

Idag blev det workout på gården igen, kännn skönt att ha kommit igång!

Efter det blev det middag med köttfärslimpa, potatis och rårörda lingon. Mycket gott. Inga bilder tyvärr men såhär gick det till...

Världens enklaste (och godaste) köttfärslimpa gör jag genom att blanda blandfärs, ägg, salt, peppar och 1 påse franks löksoppa (torr krydda i påse), ev också lite ströbröd. Forma till en limpa och strö över lite lite ströbröd. Mitten av ugnen c 45 min 175 grader

Rårörda lingon gör man snabbt genom att blanda färska eller frysta lingon med socker. Rör om tills det blir lite blött. Socker har man i så mycket man vill. Jag vill ha det hyfsat nyttigt och tycker det är gott när dom är lite syrliga så jag brukar snåla på sockret

Ett tips för att piffa till potatisen som är rätt tråkig om man bara kokar den är att smörsteka dill och hälla över när den är kokt

Till efterrätt blev det jordgubbs smoothie. Enkelt, gi och gott! Mixa frysta halvtinade jordgubbar, vispgrädde och mjölk


Nu blir det sängen. Imon väntar kick off med jobbet. Skall vara på bergakungen och ullevi, kan nog bli en trevlig dag. Wilmis kommer ha det bäst av alla för hon skall vara hos morfar hel dan och sova där. Har packat och tjatat om detta hela dan =) Tack snälla pappa som "morfar vabbar" imon.


Kommentarer
Postat av: Lina

Yes, vi kan cs där 10 i 4!

Puss*

2010-09-01 @ 21:48:39
URL: http://linalinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0