Granatäpple

Min nya last, granatäpple. Rusikigt gott! Gjorde en god sallad i lördags och en annan idag. Kommer ätas ofta här hemma. Även supergoa att äta som dom är.


Halloumi&Granatäpplen sallad

Strö ruccola på ett fat
Grilla alt stek halloumi skivor och lägg på
Strö över granatäpple frön


Feta&Granatäpple sallad

Blandad grönsallad (gärna som innehåller ruccola)
Smulad fetaost
Granatäpplefrön
Knaperstekt bacon
Limemarinerad rödlök (strimla rödlök och pressa över en lime, låt ligga 10-20 min)

Jag hade även i tomat  men den kommer jag utesluta nästa gång, tillförde inget


Feta&Granatäpple sallad


Kommentarer
Postat av: Mia

Det vattnas i munnen - måste testa vid tillfälle.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0