Senap och dragonsås

Idag blev det fisk igen. Har ni reflekterat över hur mycket fisk jag äter nu för tiden? Får väl se hur länge det håller i sig. Ett av mina mindre nyårslöften =) Fisk är gott, nyttigt och lättlagat så varför äter man det så sällan?

Dagens sås blev grym! Är det nått jag behöver öva på så är det såser, det vill jag verkligen bli bättre på


På tallriken mer än sås ligger stekt fisk och grönt mos (http://lisasgodbitar.blogg.se/2012/january/gront-mos-1.html)


Måtten är cirkamått...

3 scharlottenlökar
50 g smör
1 tsk mjöl el annan redning (kan utestlutas, såsen blir lite tunnare)
3 dl grädde
1 msk torkad dragon
1 tsk fryst persilja
1 tsk dijonsenap
salt
peppar

Fräs finhackad lök i smör. Pudra över mjöl och låt puttra c 5 min. Häll på grädde och krydda. Låt puttra 3 min. Smaka av och krydda ev mer



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0