Champinjonsallad med pesto

Igår blev det spontan middag hos mor och far med familj och delar ur tjocka släkten. En trevlig kväll med mat, vin och spel

Mitt bidrag till middagen var sallader. Testade en ny variant som snabbt blev en ny favorit. Riktigt gott



Champinjonsallad med pesto
Lägg hackad ruccola på ett fat. Strö över skivade champinjoner. Toppa med rikligt med pesto. Ringla över lite olivolja

Peston får gärna vara hemmagjord men går såklart med köpt också. Min ser lite olika ut. Gårdagens blev såhär....

1 kruka basilika
Lika mycket bladpersilja
50 g cashewnötter
30 g pinjenötter
100 g riven parmensan
1 vitlöksklyfta
c 1.5 dl god olivolja
c 0.5 dl rapsolja
salt
peppar från kvarn

Mixa basilika, persilja, nötter, parmensan, vitlök. Tillsätt lite olja i taget och fortsätt mixa till önskad konsistens. Krydda med cayennepeppar och smaka av om det behövs salt och peppar


Vi spelade ett frågespel som hette Bezzerwizzer. Jag är ingen spelfantast men detta var faktiskt trevligt. För övrigt spelades det yatzy, ett spel som aldrig blir för gammalt och där barnen lätt roas av att få slå tärningarna




Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja, bezzervizzer är ett roligt spel, vi var där och spelade i förrgår. =)

2012-01-08 @ 10:11:01
URL: http://jessicaspace.devote.se
Postat av: Mia

Jag gjorde salladen med egen pesto, med lite hjälp från Jocke - kanon-god igen =)

2012-01-13 @ 07:53:15
Postat av: lisa

Kul att den blev bra! Jag hann inte innan Magnus hann äta upp all pesto. Får bli en ny snart igen

2012-01-13 @ 08:15:02
URL: http://lisasgodbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0