Pizza med skinka och trattkantareller

Idag blev det pizza. Lchf såklart. Detta är en av få rätter Wilma (4 år) mumsar i sig lika glatt som "vanlig" mat



Pizzadeg 1 stor eller flera mindre
4 ägg
120 g creme cheese
2 dl vispgrädde
5 dl riven ost (jag använda västerbotten)
oregano
salt
peppar

Blanda ovan ingredienser. Häll ut på en djup långform. Grädda i 175 grader tills den blir gyllene, c 30 min

Ta ut och bred på ett tunnt lager med tomatsås. Lägg på riven ost och fyllning. Grädda i 220 grader 5-10 min

Min tomatsås:
Blanda tomatpure, passerade tomater, pressad vitlök och svartpeppar

Min fyllning:
Västerbottenost
Rökt skinka
Smörstekta trattkantareller
Hackad salladslök
Hackad röd chili

Kommentarer
Postat av: Carro Lager

Detta ska jag oxÅ försöka med min pojk på 5 1/2 år... Ser verkligen gott ut ;)

2011-09-20 @ 21:57:19
Postat av: lisa

Lycka till! Wilma fick göra sin egen pizza, ett bra tips om man vill slippa få skäll ifall den inte skulle vara god ;)

2011-09-20 @ 23:50:03
URL: http://lisasgodbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0