Kokosplättar

Idag blev det en annan variant på plättar, med kokos. Smakade mycket kokos men gillar man det ska man absolut testa dessa. Var lätt att bränna så var noga med att håll medelvärme. Jag var lite för ivrig och brände mina lite i kanterna. Hade slut på grädden och åt med en smörklick och kanel, funkade bra men jag tror grädde och bär hade passat ännu bättre. Jag älskar recept som innehåller allt jag brukar ha hemma, som dessa!



2-3 portioner

3 ägg
1 1/2 dl kokos
1 1/2 dl vispgrädde
en gnutta salt
1 tsk kardemumma

Kör kokosflingorna i mixer tills de blir mjöl. Vispa ihop allt. Låt svälla 5-10 minuter. Stek tunna plättar i smör i en stekpanna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0