Rostad brysselkål

Idag tillagade jag brysselkål i ugnen för första gången och det blev mycket godare än kokt!

Köttfärssås, lchf nudlar och en klick creme fraich till det. Min köttfärssås smakar aldrig samma men lyckas alltid bli god, perfekt med rätter där man kan slänga i vad man har hemma



Rostad brysselkål

Skär av nedre delen (om det behövs) och ta bort fula blad. Lägg i form. Smält smör och häll över. Salta och peppra. Tilllaga i ung 25 min på 200 grader

Tips! Nästa gång ska jag testa att pressa lite vitlök i smöret, tror det hade passat bra



Min köttfärssås innehåller alltid:

Nötfärs/blandfärs
tomatpure
salt
peppar
lök
krossade tomater
dijonsenap
soya
grädde
creme fraiche

+ vad kylen har att erbjuda. Jalapenos eller feferoni är favoriter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0