Fläskfile i grönpepparsås

Middagen blev blomkål och bacongratäng och den behöver man egentligen ingenting till. Kunde dock inte låta bli att göra detta köttet som Marie tipsade om igår. Det blev kanon, såsen smakade magiskt! Så enkelt att göra också, perfekt helt enkelt

Äter man inte lchf tror jag pasta hade varit det ulimata tillbehöret till detta, tex bandspageti



Putsa en fläskfile och skär i bitar. Bryn i smör. Krydda med salt, peppar, lökpulver och chilipulver. Stek ett par minuter och häll över vispgrädde. Lägg i c 20 grönpepparkorn. Låt puttra 1 tim.





Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag har en hel bit fläskfilé liggandes i kylen som jag måste göra något av senast idag. Därför kollade jag runt på nätet efter ett bra recept och fann då -bland många andra - detta. Det kunde inte ha blivit bättre, jag har inte provat än men det låter lovande må jag säga, allt som behövs finns redan hemma så det är bara att ge sig i kast med den nya maträtten. Tack för att du delade med dig av tipset på en lättlagad men ändå god måltid!

2011-10-16 @ 12:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0