Bort med magen!

5 Juni födde jag barn och nu pågår projekt "bort med magen". Vågen visar redan att de 14 gravidkilon jag gick upp är borta men det är bara att inse att kroppen förändras och man får ligga i för att få tillbaka den.
Känner mig halvnöjd nu och det är det farligaste stadiet. Man börjar unna sig lite extra och vågen stannar. Det kan man ju göra om man är beredd på att det tar lite längre tid men det är jag inte så sugen på. Så nu blir det skärpning!

Actions:
- Matschema och skriva ner allt jag stoppat i mig varje dag, bästa sättet att stoppa i sig mindre onödigt
- Mindre nötter och choklad
- Minimalt med kolhydrater och socker
- Träning i någon form varje dag. Varvar promenad, löpning, airobic, styrketräning.
- Dricka mer vatten
- Akta mig för helgfirandet. Visst hör vin, snacks och efterrätt till helgerna. Men inte varje fred-sönd
- Fyll tallriken på spisen. Stekpannan på bordet är livsfarligt

Så det var nog det, har ni några andra mirakeltips så välkomas dom =)?


Maj 2011. Kanske inte konstigt att den kulan sätter sina spår men lika tråkigt för det



Matdagbok dag 1

Frukost: 2 fincrisp med brieost, 2 kokta ägg
Lunch: Nötfärsbiffar och broccoli
Middag: Nötfärsbiffar och broccoli
Övrigt: 3 kaffe med vispgrädde

Träning: 1 tim aerobic


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0