Omelett - försök ett

Jag är nöjd! Mästerkockarna hade säkert hittat något att klaga på (tex att den hade lite lite färg) men för att vara första försöket på "riktiga" sättet så är jag nöjd. Den blev krämig i mitten och smakade faktisk mycket bättre än gårdagens. Tror kantarell stuvningen räddade upp situationen då ;)
Jag gjorde dock en naturell, fyllningen får bli steg 2.

Omelett
Knäck 3 ägg och vispa ihop med gaffel tillsammans med 2 msk vatten, salt och peppar. Hetta upp smör/olja på medelhög värme och häll i äggsmeten. Rör så fort delar av omeletten har stelnat till allt löst runnit ner. Låt stelna aningen men fortfarande vara krämig längst upp. Vik ihop och stjälp upp på tallrik

Toppade med lite organo

Wilma åt sin del med ketchup


Jag hade Peters Paprikaröra (recept finns sen tidigare) till och den passade utmärkt

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0