Lättlagad fisksoppa

Idag blev det fisksoppa till middag. Testade mig fram och det resulterade i en mycket god och lättlagad fisksoppa. Snabbare middagsmat får man leta efter. Morotsbrödet jag bakade tidigare åkte fram med smör och ost på



Lättlagad fisksoppa
c 6 pers

3 morötter
1 gul lök
1 röd chili
1 vitlök
50 g smör
Fiskfond eller fiskbuljong
400 g kräftost
2 dl creame fraich
ca 5 dl vatten
dill
gurkmeja
salt
peppar
cayennepeppar
400 g torsk
300 g lax

Finhacka morötter, lök, vitlök och chili. Fräs i en kastrull i smör så det blir mjukt utan att få färg. Tillsätt vatten och 1-2 fiskbuljong tärningareller fiskfond. Jag använde en fond jag hade i frysen gjord på räkor och hummer skal. Låt koka ett par minuter. Krydda med gurkmeja, salt, peppar, cayennepeppar. Tillsätt kräftosten och creame fraich och låt puttra på låg värme ett par minuter. Skär fisken i tärningar och låt den ligga i tills den blir genomlagad, går på ett par minuter. Servera med färsk hackad dill 


Finhacka                        Tillsätt fond                Skär fisken                     Provsmakning 

Kommentarer
Postat av: Viktoria-Pinkpastry

Fin blogg du har! Såg dig i halv åtta hos mig!

2011-03-01 @ 21:09:06
URL: http://pinkpastry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0