Köttfärsfyllda paprikor

Kanske inte världens snyggaste matbild men gott var det. Vill minnas att jag lagade köttfärsfyllda paprikor första gången i hemkunkapen i 6:an. God och lättlagad rätt som kan kombineras på massa olika sätt och aldrig smakar riktigt samma



Köttfärsfyllda paprikor
Koka upp vatten. Dela och kärna ur paprikor. Lägg i vattnet och låt koka ett par minuter. Häll av vattnet
Stek köttfärs tillsammans med hackad lök, tomatpure, hackad feferoni, paprikakrydda, salt, peppar tillsätt ev lite krossade eller färska tomater
Lägg paprikorna i ugnsfast form och fyll med köttfärsröran. Täck med massor av riven parmenan eller annan ost.
Gratinera i ugn tills osten får lite färg c 10 min 225 grader

Ät med tex ris eller sallad/grönaker. Jag tog vad kylskåpet hade att erbjuda och det blev tomat och delade smålökar om jag ringlade över lite olivolja, salt och peppar och hade med i ugnen under gratineringen

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag kom också ihåg när vi gjorde dessa. =) Men det kan inte vart i 6:an, då hade vi inte hemkunskap. Måste vart i högstadiet nån gång... Kram!

2011-03-11 @ 09:38:23
URL: http://jessicaspace.devote.se
Postat av: lisa

Stämmer bra det! Vi vet ju alla hur mitt minne är ;)

2011-03-11 @ 12:36:36
URL: http://lisasgodbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0